Facebook Arama Reklamları Reklam Verenlere Açıldı
Facebook geçtiğimiz cuma yaptığı resmi açıklamada, arama reklamlarını reklam verenlere açtığını paylaştı.
Otomatik yerleşimler ile çıkılan reklam verenlerin reklam kampanyaları, Facebook arama sonuçlarına yerleşimi otomatik eklenecek. Böylece reklam verenler, Haber Kaynağı ve Marketplace arama sonuçlarında reklam yayınlayabilecek.
Facebook arama reklamları e-ticaret, perakende ve otomotiv sektörlerine yönelik aramalar esnasında kullanıcılarla buluşacak ve bu reklamlar yalnızca mobil üzerinden gösterilecek.
Bu gelişme neden bu kadar önemli?
Facebook bir nevi Arama Reklamları ile Google’ın Ads’in gücünü azaltmaya çalışıyor. Doğru müşterilere ulaşıp işini büyütmek için pazarlama bütçesinin Gooogle Ads’e ayrılmış kısımdan kayabilecek bütçe, Facebook ve şirketlerinin oldukça avantajına olacak.
Bu reklam modeli ile net bir şekilde gelir büyümesini canlandırmayı hedefleyen Facebook, aynı zamanda dijital pazarlamacılara erişim ve dönüşüm açısından ciddi bir fırsat sunuyor. İşletmelerin mevcut ve potansiyel müşterileriyle iletişim yollarına büyük bir artı kazandıracak model ile reklam verenler reklamlarını, henüz reklam yapmadıkları alanlarda yayınlayabilecek.
MARKET PLACE !! pic.twitter.com/9XyplZtu6c
— Steven Johns (@stevenjohns21) July 25, 2019
Facebook’un arama reklam yerleşimi, ürün satışı veya dönüşüm odaklı bir kampanya yayınlayan herhangi bir reklam veren için bulunmaz bir nimet. Facebook bu reklam yerleşimini daha fazla reklam verene açarak, pazarlamacıların, platformda ürün veya hizmetlerini aktif olarak arayan kullanıcılara doğrudan erişmesini sağlıyor.
Bundan sonra, reklam verenler için, eğer hazırlanan reklam uygunsa, otomatik olarak Facebook Arama Sonuçlarının bir yerleşim seçeneği olarak görüleceği anlaşılıyor. Ayrıca reklamlarını, Facebook arama sonuçlarına yerleştirmek istemeyenlerin, kampanya hazırlarken Otomatik Yerleşimler seçeneğini seçmemeleri gerekiyor.
Kaynak: Pazarlamasyon.com
Yazar: Tümay Ulutaş Ertuğrul
Reklamınız uygunsa, bundan sonra Facebook Arama Sonuçları’nda bir yerleşim seçeneği olarak da görülebilecek. Daha fazla bilgi için Facebook Reklamlar Yardım Merkezi’ni ziyaret edebilirsiniz.
Kaynak: Pazarlamasyon.com