TikTok B2C Markalar İçin Neden Önemlidir?
“Gen Z’nin tanımlayıcı sosyal medya uygulaması” olarak adlandırılan TikTok, B2C pazarlamacıları için de şaşırtıcı derecede dostane bir yer.
TikTok geçen yıl, dünya çapında bir milyardan fazla indirme ve aylık tahmini 800 milyon aktif kullanıcı ile ön plana çıkmaya başlamıştı. Kullanıcıların %40’ı 16 ile 24 yaşları arasında, ancak yalnızca birkaç marka bu platformu içerik pazarlama stratejilerinin temel bir parçası haline getirmiş durumda. TikTok‘u ciddiye alan markalar ise inanılmaz sonuçlar topluyor. Yani özellikle Z kuşağını hedefleyen bir B2C markası için TikTok oldukça önemli bir platform.
Örneğin geçen sonbahar, e.l.f. adlı kozmetik markası, #eyeslipsface kampanyasını başlattı ve TikTok kullanıcılarını, 15 saniyede makyaj yeteneklerini göstermeye davet etti. Kampanya rekor kırdı. İlk videosu ilk iki haftada 2,5 milyar görüntüleme elde etti ve 3 milyondan fazla kullanıcı video paylaşarak birbirine meydan okudu.
Kampanya marka için rekorlar kırmakla kalmadı, Ellen Degeneres ve Reese Witherspoon gibi ünlülerin de kendiliğinden bu meydan okumaya katılmalarını sağladı. Hatta şaşırtıcı bir şekilde, kampanyadaki 15 saniyelik müzik klibi o kadar büyüdü ki marka şarkıyı Spotify ve Apple Music’te single olarak yayınladı. DJ’ler şarkıyı kulüplerde çaldı, parça büyük bir plak şirketi tarafından alındı ve şimdi Vevo’da resmi bir müzik videosu bile var.